Shockwave

Heb je last van chronische pijn zoals hielspoor, verkalking in de schouder, een tennisarm of golfelleboog? Hielpen andere behandelingen niet of kwam de pijn terug? Dan is shockwave therapie een mogelijke oplossing voor jou.

Wat is shockwave?

Shockwave therapie maakt gebruik van geluidsgolven die door je huid verplaatsen naar de plek van de blessure. Deze geluidsgolven verbeteren de bloedsomloop en stofwisseling in het blessuregebied. Hierdoor neemt de pijn af en stimuleert shockwave het lichaam om zelf te genezen.

De voordelen van shockwave

• Bewezen effectief bij chronische peesklachten.
  • Stimuleert het lichaam om zelf te genezen.
  • Geen pijnlijke injecties of operatie.

Hoe gaat een shockwave behandeling?

De fysiotherapeut onderzoekt eerst jouw klachten met een echografisch apparaat. Dan brengen ze gel aan op het te behandelen gebied. Dit is om de geluidsgolven beter over te brengen. De fysiotherapeut richt de golven met een behandelkop op het blessuregebied. Hierbij veranderen ze de frequentie en intensiteit. De behandeling kan pijn doen. Daarom houdt de fysiotherapeut altijd rekening met jouw blessure en pijnbeleving.

Aantal behandelingen

Gemiddeld heb je 5 behandelingen nodig. Tussen de behandelingen zitten rustperiodes van 7 tot 10 dagen. Met ons behandelprotocol garanderen we kwalitatieve en optimale shockwave behandelingen.

Klachten behandelen met shockwave therapie

Shockwave is geschikt voor chronische en hardnekkige blessures. Met deze behandeling pakt de fysiotherapeut het probleem op weefselniveau aan. Veel patiënten merken al na enkele behandelingen enorme verbeteringen.

De fysiotherapeut kan shockwave inzetten bij verschillende aandoeningen, zoals peesklachten, hielspoor, elleboog of schouderontsteking, scheenbeenklachten en spierverrekkingen.

Wordt Shockwave vergoed?

Shockwave therapie valt onder fysiotherapie. Je vergoeding hangt af van waar en hoe je bent verzekerd voor fysiotherapie. Controleer dit bij jouw zorgverzekeraar. Wil je meer weten over vergoedingen voor behandelingen? Bekijk ons kosten- en vergoedingsoverzicht.

Onze shockwave locaties

Kom voor een shockwave behandeling naar een vestiging bij jou in de buurt:

medifit fysiotherapie pellikaan breda

Medifit Fysiotherapie Pellikaan Breda

Bijster 30, 4817 HX, Breda

medifit fysiotherapie zoete inval breda

Medifit Fysiotherapie Zoete inval

Zoete inval 29, 4815 HK, Breda

Medifit Fysiotherapie Dongen De Vennen

Deken Batenburgstraat 2 5104 CR • Dongen

Medifit Fysiotherapie Medisch Centrum Oisterwijk

Moergestelseweg 34, 5062 JW, Oisterwijk