Hydrotherapie

Veel mensen ervaren pijn tijdens het sporten en bewegen. Blijven bewegen is belangrijk voor het trainen van je spieren en je mobiliteit. Hydrotherapie is fysiotherapie in het water. Hierbij beweeg je zonder dat je pijn ervaart.

Wat is hydrotherapie?

Hydrotherapie is een vorm van oefentherapie in het water. Omdat je geen last hebt van zwaartekracht, beweeg je makkelijker in het water dan naast het water. Het water zorgt voor een beetje weerstand. Daardoor bouw je met hydrotherapie mobiliteit, kracht en stabiliteit op zonder je gewrichten te belasten.

Wat zijn de voordelen van hydrotherapie?

Oefentherapie is meer dan bewegingstherapie in het water. De temperatuur van 31 tot 34 graden zorgt voor rust en kalmeert je spieren. Het warme water verwijdt de bloedvaten, waardoor beschadigd weefsel sneller herstelt en je mobiliteit toeneemt.

Voor wie is hydrotherapie?

Hydrotherapie is geschikt voor iedereen die problemen ervaart met bewegen, zoals mensen met reumatische klachten, artrose, longaandoeningen, orthopedische klachten of aandoeningen aan het zenuwstelsel.

Wordt Hydrotherapie vergoed?

Hydrotherapie is een vorm van fysiotherapie en wordt niet automatisch vergoed vanuit de basisverzekering. Controleer bij jouw zorgverzekeraar wat binnen je verzekering valt. Lees hier meer over in ons kosten- en vergoedingenoverzicht.

Onze hydrotherapie locaties

Kom voor hydrotherapie naar een vestiging bij jou in de buurt:

medifit fysiotherapie pellikaan breda

Medifit Fysiotherapie Pellikaan Breda

Bijster 30, 4817 HX, Breda

Medifit Fysiotherapie Dongen De Vennen

Deken Batenburgstraat 2 5104 CR • Dongen

Medifit fysiotherapie pellikaan goirle

Medifit Fysiotherapie Pellikaan Goirle

De Tolstaak 1, 5051 NX, Goirle

Maak nu eenvoudig een afspraak