EPTE®

Chronische peesklachten? Wij kunnen u nu nóg beter helpen

Pezen zijn gevoelig voor overbelasting en herstellen vaak ook nog eens trager dan bijvoorbeeld spieren. Peesoverbelasting komt met name veel voor in de schouder, elleboog, rond de heup en knie en in de achillespees.

Medifit Fysiotherapie past verschillende behandelmogelijkheden toe om u van uw klachten af te helpen. Dankzij ESWT shockwave en EPTE®, twee nieuwe en zeer effectieve therapieën, kunnen we u nu nóg beter helpen.

Wat is EPTE®?

EPTE® is de nieuwste behandeling voor chronische peesontstekingen, die slecht reageerden op de bestaande behandelmethoden, zoals:

• Tenniselleboog
  • Kniepees/jumpersknee
  • Hielspoor
  • Schouderklachten
  • Achillespees

EPTE® staat voor Echogeleide Percutane Therapeutische Elektrolyse. Met echografie stellen we nauwkeurig de locatie en ernst van de peesklachten vast. Op de plaats van de ontsteking of in het overbelaste gebied wordt, ook met hulp van echografie, door de huid (percutaan) een dunne naald ingebracht. Deze geleidt gedurende ongeveer twee minuten stroom in de kern van het probleemgebied. De lage intensiteit galvanische elektrische stroom zet een aantal fysiologisch processen in gang die leiden tot de aanmaak van nieuw peesweefsel. Zo wordt de bloedcirculatie verbeterd en wijzigt de PH-waarde van zuur naar neutraal. Medifit Fysiotherapie combineert een EPTE®-behandeling altijd met oefentherapie, om de belastbaarheid en het natuurlijk herstel van de pees te bevorderen.

De voordelen van EPTE® op een rijtje

• Zo goed als pijnloos
  • Zeer nauwkeurig dankzij echografie
  • Gezond weefsel wordt ontzien