Behandeling van lage rugpijn

Bijna iedereen heeft wel eens last van lage rugpijn. Deze pijn kan ineens opkomen, bijvoorbeeld tijdens het tillen of bukken. Maar last van je rug kan er ook stiekem insluipen. Onze behandeling is speciaal gericht op rugklachten in de onderrug. Van alle rugklachten in de onderrug is het overgrote deel aspecifieke lage rugpijn. Aspecifieke rugpijn houdt in dat je geen duidelijke aanwijsbare oorzaak voor de pijn in de onderrug kan aanwijzen.

Voor wie is deze behandeling?

Onze behandelmethode is gericht op mensen die last hebben van aspecifieke lage rugpijn. Helaas heb je dus nog geen oorzaak kunnen vinden voor de pijn in je onderrug. Je hebt misschien wel al meerdere pogingen gedaan tot het vinden van een oplossing voor het verminderen van de pijnklachten. Gelukkig is er een nieuwe methode die zich richt op het verminderen van de pijn in de onderrug. Deze methode wordt het ‘Zorgplan lage rug’ genoemd. Je hoeft dus niet met je rugklachten rond te blijven lopen!

Zorgplan voor de onderrug

Medifit Fysiotherapie werkt sinds 2019 met het Zorgplan. De nieuwe ontwikkelingen binnen de gezondheidszorg laten duidelijk zien dat een aspecifieke lage rugklacht, dus een rugklacht zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak, een andere aanpak vereist. Voorgaande behandelingen volgens het Zorgplan hebben aangetoond dat het Zorgplan wel de juiste methode is voor de behandeling van aspecifieke lage rugpijn.

Voor de behandelmethode wordt gestart, brengen wij eerst goed in kaart hoe ernstig de rugpijn is. Dit wordt onder andere gedaan door middel van vragenlijsten, een wetenschappelijk erkende screeningstool en natuurlijk ook door de analyse van de therapeut zelf. De therapeut beoordeelt de klachten en bepaalt in welke van de drie profielen je het beste past. Hierdoor hebben wij een duidelijk en goed beeld van je klachten en kunnen we deze gericht gaan aanpakken.

De positieve effecten van het Zorgplan

De eerste uitkomsten na de behandeling volgens het Zorgplan hebben positieve resultaten opgeleverd. We hebben een aantal voordelen van de behandelmethode op een rijtje gezet:

• Het Zorgplan biedt de meest gerichte zorg met een afgestemd behandelplan gebaseerd op jouw klachten.
  • Geen onnodige behandelingen meer die geen meerwaarde hebben voor je herstel.
  • Wij bieden een behandelgarantie van een half jaar of een jaar.
  • We gaan actief aan de slag met jouw klachten.
  • De methode is gericht op preventie. We pakken dus niet alleen de huidige klachten aan. Het uiteindelijke doel is dat de klachten in de toekomst ook niet terugkomen.

Wordt deze behadeling vergoed?

De behandeling middels het Zorgplan valt onder fysiotherapie. Fysiotherapie wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering. Of jouw behandelingen worden vergoed is dus afhankelijk van waar en hoe jij verzekerd bent voor fysiotherapie. Controleer dit bij jouw zorgverzekeraar. Meer informatie over vergoedingen voor behandelingen lees je in ons kosten- en vergoedingenoverzicht

Maak nu een afspraak

Denk jij dat deze aanpak de juiste is voor het verminderen van jouw lage rugpijn? Neem dan direct contact met ons op. Via het onderstaande contactformulier kun je direct een afspraak maken. Samen gaan we beoordelen of de methode via het Zorgplan de juiste methode is voor het verhelpen van jouw pijnklachten. Je kunt voor de behandelingen terecht bij onze fysiotherapeuten bij:

Je naam (verplicht)

E-mailadres (verplicht)